
P+R Pastýřská
Projekt byl spolufinancován z Integrovaného regionálního operačního programu, evidenční číslo projektu IROP: CZ 06.1.13/0.0/0.0/16_046/0017031
Původní stav:
S ohledem na dopravní intenzity, zejména na ulicích Sokolská a Budyšínská a jimi napojované městské části Pavlovice, Ruprechtice a centrum, lze konstatovat, že stávající parkovací kapacity byly na dotčeném příjezdu do centra nedostatečné a bylo třeba očekávat stálé se zvyšování potřeb. Díky absenci parkovacích míst docházelo k nežádoucímu vjezdu do samotného centra a následného zahlcení. Navíc stávající parkovací plochy v ul. Frýdlantská, v knihovně a na Tržním náměstí s celkovou kapacitou cca 208 parkovacích míst nebyly dostatečně kapacitní pro vyžadované potřeby dopravy v klidu.
Cílový stav:
Provedení parkovací plochy, která je v podstatě dílčím projektem pro trvalé a udržitelné dopravní propojení ulic Sokolská a Budyšínská přes ulici Pastýřská. Samotný návrh parkoviště zároveň řeší dopravní propojení s Tržním náměstím, a to včetně bezbariérového vedení trasy propojující parkoviště s oboustrannou zastávkou MHD.
Forma parkoviště jako P+R je zásadní pro potřeby dopravy v klidu s ohledem na cenu denního parkování a dobrou docházkovou vzdálenost do centra nebo napojenou na systém veřejné dopravy. Při provedení parkoviště jako P+R s kapacitou 134 míst lze pak předpokládat úspory a snížení pojezdů v rámci centra cca 627 vozokilometrů v pracovní den. Snížení nehodovosti a exhalace skleníkových plynů při hledání parkování v centru je pak podstatnou veličinou pro zatraktivnění tohoto parkoviště.
Součástí stavby je i vybudování nového veřejného osvětlení pro potřeby nasvětlení parkovací plochy.
Dále byla žádoucí úprava místní komunikace na Tržním náměstí, která bude výhledově po realizaci navazujících a souvisejících staveb součástí souboru staveb tvořící nový vnitřní sběrný okruh města Liberec, který je zanesen do územně plánovací dokumentace města Liberec. Celková délka rekonstruovaného úseku je 120,68 m. Navržené úpravy spočívají v revitalizaci a humanizaci celého prostoru místní komunikace včetně chodníků, uliční zeleně a samostatných sjezdů v plné konstrukci souvrství vozovky a ostatních povrchů. Prostor místní komunikace tvoří průběžné jízdní pruhy a odbočovací pruhy š. 3,25 m a průběžné jízdní pruhy pro cyklisty š. 1,50 m.
Současný stav:
Projekt je dokončen.