Loading color scheme

Ostrůvky a další překážky

Dobrý den,

domnívám se a ne jen já, že současný trend budování různých překážek na vozovkách ( typu zúžení, rozdělování vozovky na vyvýšené pruhy před kruháči či křižovatkami, neosvětlené ostrůvky uprostřed vozovky) je značně nebezpečný.
Klasickým příkladem je neosvětlený a ani odrazkami neoznačený kruháč Lučanská, Kunratická, který ve tmě splývá s horizontem.
Další nebezpečný příklad je zúžení vozovky v ul. Zhořelecká, před Fordem, kde pro neznalého řidiče najednou v protisměru
zamíří vozidlo, sice ve vlastním pruhu, ale pocitově přímo proti. Totální nesmysl. Dalo se to řešit pro chodce z Jedličkova ústavu přeci semaforem. Další nebezpečné příklady – neoznačené značky – kolikrát stojící ve vozovce a označující výmol, překážku apod. Pomalovaná tabule je zejména za deště špatně viditelná – proč se nevybaví odrazkami. A poslední výkřik sice
nesouvisí přímo, ale proč se umisťují značky “ neobjížděj autobus “ když autobus zajede do zálivu prakticky mimo vozovku na
rovném a přehledném úseku – opět třeba ul. Zhořelecká, (značka pro cizince nesrozumitelná). Samozřejmě naše Policie číhá opodál, namísto aby řešila např. jízdy na červenou řidičů kamionů ( ul Hodkovická – České Mládeže v ranních hodinách nebo jízdy autobusů MHD na červenou třeba v ul. Jungmannova – sjezd za tunelem. Ovšem pokud bude stát označené policejní auto
na daných místech bude vše v pořádku. Jindy jsou však řidiči těchto velkých vozidel dost bezohlední.
Chtěli jste znát názor na bezpečnost dopravy – zde je. Zkuste třeba udělat anketu mezi řidiči na tyto tipy. Myslím, že to přinese
více, než názor jednoho nebo dvou architektů dopravy, kteří si kreslí od stolu.
Zlatník M.

Vážený pane Zlatníku,

na základě Vašeho podnětu na webu www.bezpecnadoprava.liberec.cz Vám sdělujeme následující:

 

Předně děkujeme za Váš názor a zájem o bezpečnost dopravy v naše městě. K Vašemu komentáři uvádíme toliko, že ostrůvky jsou bezpečnostní prvek, vyžadovaný normou, který musí být v místech přechodů umístěn, pakliže jsou od sebe hrany obrub (šířka komunikace) v ose přecházení dále než 6,5m u novostaveb či 7m u stávajících přechodů. Z tohoto důvodu nemůže vlastník komunikace jinak, než splnit parametry vyžadované normou.

Co se týká Vašeho dalšího komentáře ve věci značky „neobjížděj autobus“, je pravda, že český text nemusí být cizinci srozumitelný, nicméně povinností každého řidiče je si zjistit a nastudovat pravidla silničního provozu v navštěvované zemi. Neznalost neomlouvá.

S pozdravem

Mgr. Lukáš Hýbner

oddělení hospodářské správy

odbor správy veřejného majetku

statutární město Liberec

Magistrát města Liberec