Loading color scheme

Dopravní opatření na křižovatce ulic Hradební a Kolárova

Dobrý den,
opět jste uzavřeli ulici Dr. Milady Horákové u spalovny. Tím opět vznikl zvýšený provoz krz okolní ulice myslím tím teď především ulici Hradební konkrétně křižovatku Hradební a Kolárova. Již při prvním uzavření ulice Dr. Horákové se na této křižovatce stalo víc nehod než za celých 5 let co tu bydlím vlastně se tu nehody staly pouze v období uzavírky hlavní silnice.
Ještě se tu cca před dvěma lety změnilo značení ze značených předností na přednost z prava, kterou bohužel vetšina řidičů moc nedodržuje a omezená rychlost na 30km/h tady taky moc nefrčí, to ale jenom na okraj. Myslím si že by bylo záhodno na tuto křižovatku, na přechodnou dobu, trvání uzavírky hlavní silnice, dát jasné ukazatele předností a to na ulici Hradební dát hlavní silnice a na ulici Kolárova stopku. Nehody se stávají, protože řidiči jedoucí ulicí Kolárova ze směru od ulice U potůčku nedají přednost zprava, vím že to neomlouvá to, že řidiči nedali přednost, ale je lepší nehodám předcházet než si říct oni, ale mají dávat přednost zprava ano mají, ale neuvědomují si to.
Píšu na popud toho, že momentálně cca před 10 minutami se zde opět střetla dvě vozidla, opět strašná rána, naštěstí bez zranění, ale hmotné škody poměrně velké. Nehledě na to, že je zde teď blokace provozu. Také v neposlední řadě se zde parkuje na ulici a tyto nehody ohrožují i zaparkované vozy čili i náš. Prosím o zvážení navrhovaných opatření myslím, si že by se nám tu jenom ulevilo. Není přijemné každou chvíli vybíhat z baráku a modlit se aby se nikomu nic nestalo. Děkuji za důkladné zvážení návrhu.

S pozdravem
Bc. K. Vendégová

Vážená paní Vendégová,
velice nás mrzí Vaše negativní zkušenost, nicméně musíme konstatovat tu stejnou skutečnost, jakou jste artikulovala již ve svém podnětu, a to, že Vámi popsané nehody se stávají pouze a jedině vinou vždy alespoň jednoho neukázněného účastníka provozu. Jestliže není nijak upravena přednost v jízdě, řídí se pravidlem pravé ruky. Jestliže řidiči nerespektují toto pravidlo, lze se důvodně domnívat, že nebudou respektovat jakoukoli dopravní značku. Absence svislého dopravního značení neopravňuje účastníky provozu k tomu, aby nedodržovali ani elementární zásady provozu na pozemních komunikacích. Často slyšíme od občanů takové názory, že na nějaký úsek je třeba dát max. povolenou rychlost s tempem 30km/h, protože řidiči nedodržuji 50km/h. Jakoby snad ona třicítka mohla najednou změnit chování řidičů v daném místě. O úpravě dopravního značení tak neuvažujeme.

Mgr. Lukáš Hýbner
oddělení hospodářské správy
odbor správy veřejného majetku
statutární město Liberec