Loading color scheme

Ostrůvek na křižovatce ulic Vítězná a Husova

Dobrý den,

přiznávám , že nejsem fanda ostrůvků a myslím, že některé ostrůvky jsou dost nebezpečné (když už musí být, můžou být vyprojektované s citem pro skutečnou aktuální dopravní situaci). Zajímalo by mě však, proč nový ostrůvek v ulici Vítězná (na křižovatce s Husovou) byl po několika měsících zbořen, přes léto byly na místě semafory a nyní se staví ostrůvek nový.
Mimochodem semafory mi přišly docela fajn, bez nich je ve špičce problém odbočit z Vítězné doleva na Husovku.

Děkuji

Martina Krausová

 

Vážená paní Krausová ,

bohužel v době výstavby ostrůvku nebylo možné předpovídat, že dopravní podnik bude realizovat opravu trati u ZOO, a že tak dojde k výluce tramvají. Sice jsme v nějaké míře tušili, že oprava trati bude realizována, nicméně nebylo zcela jasné, zda DPMLJ finance skutečně. Jelikož pak náš ostrůvek byl hrazen z dotací EU, kde jsou přísné kontroly termínů plnění, bylo třeba bez zbytečného odkladu ostrůvek postavit. DPMLJ pak ovšem takřka v souběhu s naší stavbou dostal finanční prostředku na opravu trati a musel tramvaj nahradit autobusy. Jelikož ostrůvek již stál a autobusy se kvůli němu nemohly vytočit z Husovy ulice do Vítězné (výlukové autobusy, které tudy jinak nejezdí), bylo DPMLJ povoleno ostrůvek demontovat, po dobu výluky ošetřit křižovatku semafory a pak ostrůvek znovu postavit, abychom nebyli kráceni na dotaci.

S pozdravem

Mgr. Lukáš Hýbner
vedoucí oddělení dopravní obslužnosti
odbor správy veřejného majetku

statutární město Liberec
Magistrát města Liberec